'Aalst heeft toeristisch potentieel en we investeren om dat te verzilveren'

Door Ben Weyts op 20 maart 2015, over deze onderwerpen: Toerisme

De Stad Aalst heeft een nieuw visitekaartje: een futuristisch toeristisch paviljoen waar bezoekers uit binnen- en buitenland wegwijs gemaakt worden. Vlaanderen nam 60% van de kosten op zich. "Aalst heeft nog veel toeristisch potentieel en extra bezoekers zijn een boost voor de lokale economie", zegt Vlaams minister van Toerisme Ben Weyts. "Deze investering zal zichzelf terugbetalen". 

Aalst wil volop de kaart van het toerisme trekken. Er moeten meer toeristen naar de stad gelokt worden, en wie komt moet helemaal in de watten gelegd worden. Het gloednieuwe toeristische infokantoor op de Hopmarkt zal fungeren als een vitrine: het uitstalraam waarin alle Aalsterse troeven kunnen schitteren. Ook anderstalige bezoekers kunnen er terecht. 

De Vlaamse Regering heeft meer dan 263.000 euro in het paviljoen geïnvesteerd. Blikvanger is de 360°-bioscoop, die een prachtig overzicht geeft van alles dat Aalst te bieden heeft. De Aalsterse dienst Toerisme ontving op de oude locatie in de Molenstraat 12.500 bezoekers per jaar, maar met dit paviljoen moet en kan dat aantal omhoog.

Bekijk het verslag van TV Oost hier.

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is