Vlaanderen tovert een glimlach op de gezichten van toeristen

Door Ben Weyts op 19 juni 2016, over deze onderwerpen: Toerisme
#shareoursmile

Alleen maar lachende gezichten op Brussels Airport, waar Vlaams minister van Toerisme Ben Weyts de aftrap gaf voor de campagne #shareoursmile. De luchthaven is opnieuw ‘up and running’ en met #shareoursmile willen Toerisme Vlaanderen en de toeristische sector die positieve trend nog verder versterken. “We zetten onze gulle gastvrijheid in de verf”, zegt Weyts. 

In Vlaanderen is het goed toeven – en dat mag de hele wereld weten. De campagne #shareoursmile moet een glimlach toveren op het gezicht van buitenlandse bezoekers. Bedoeling is om onze gastvrijheid internationaal in de kijker te werken en toeristen te rekruteren als ambassadeurs voor Vlaanderen. Weyts: “De beste reclame voor een bezoekje aan Vlaanderen is een toerist die met de glimlach bij ons vertrekt”.

Een toerist zal de campagne tijdens zijn volledige verblijf in heel Vlaanderen tegenkomen. Onder andere 60.000 buttons en 25.000 deurhangers in hotels zullen buitenlandse bezoekers met de glimlach begroeten. Op de sociale media worden virale video’s en wedstrijden gelanceerd. Promoteams van Toerisme Vlaanderen pakken uit met creatieve acties op toeristische trekpleisters. #shareoursmile loopt de hele zomer.

Weyts investeert via Toerisme Vlaanderen 200.000 euro in het arsenaal aan acties. De minister lanceerde #shareoursmile niet toevallig op Brussels Airport, de grootste internationale toegangspoort tot ons land. Toerisme Vlaanderen heeft vijf belangrijke knooppunten op de luchthaven ingericht als onthaalpunten waar bezoekers warm verwelkomd worden. 

In de buurlanden lopen bovendien nog een aantal joint promotions in samenwerking met Thalys, Eurostar en Deutsche Bahn. Ook de reguliere pers- en tradewerking van Toerisme Vlaanderen gaat onverminderd voort. Vorig jaar bracht Toerisme Vlaanderen meer dan 2.000 internationale journalisten en professionele reisinkopers naar onze bestemming.

“We gaan uit van onze troeven”, zegt Weyts. “Onze ‘hospitality’ mag gezien worden. Iedere partner zal een eigen invulling geven aan #shareoursmile, maar de basisboodschap blijft dezelfde. We nodigen de wereld uit om een bezoekje te brengen aan Vlaanderen. Welkom!”.

Meer info over de campagne 'Share our smile' hier.

Bekijk het verslag van VTM Nieuws hier.

Bekijk het verslag van VRT Journaal hier.

Foto-album

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is